فرماندار رشتخوار از تخصیص ردیف اعتبار ۱۱ میلیارد ریالی برای تجهیز کتابخانه روستای فتح‌آباد در سال جدید خبر داد.

تخصیص اعتبار۱۱ میلیارد ریالی  برای کتابخانه روستای فتح‌آباد رشتخوار

به گزارش قدس خراسان، حسین باهوش با اشاره به اهمیت موضوع ترویج کتاب‌خوانی در جامعه اظهار کرد: کتابخانه‌ها باید محیطی مناسب برای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت محیط مناسب کتابخانه‌ها برای ترویج و توسعه فرهنگ توجه به کتاب اظهار کرد: اگر نتوانیم در کتابخانه‌ها فضای مناسبی فراهم کنیم متقاضیان به ماندن در آن محل ترغیب نمی‌شوند.
فرماندار رشتخوار افزود: فضای کتابخانه‌ها باید بانشاط و متناسب با سنین مراجعه‌کنندگان باشد تا بتواند تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه توسعه کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در راستای تقویت بعد روحی و روانی افراد بسیار تأثیرگذار است، تأکید کرد: در شرایط فعلی با وجود فضاهای مجازی در دسترس و بدون محدودیت زمانی، کتابخانه‌ها هنوز نتوانسته‌اند جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کنند و این موضوع در آینده اثرات مخربی بر تمامی اقشار خواهد گذاشت.
باهوش با بیان اینکه آموزش‌وپرورش به عنوان یک بازوی قدرتمند می‌تواند کمک شایانی به توسعه کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشد، تأکید کرد: باید تمامی دستگاه‌ها به خصوص نهادهای فرهنگی حمایت و همکاری کامل را با انجمن کتابخانه‌های شهرستان در راستای افزایش ظرفیت‌ها داشته باشند.
وی همچنین خطاب به متولیان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: باید تلاش کنیم با استفاده از کتاب‌های جدید کتابخانه‌ها را به‌روزرسانی کرده و برای تمامی سلایق و سنین محتوای مورد نیاز را فراهم‌آوریم.
فرماندار رشتخوار از ردیف اعتبار گرفتن برای کتابخانه روستای فتح‌آباد در سال جدید خبر داد و گفت: امسال بیش از ۱۱ میلیارد ریال برای تجهیز این کتابخانه اعتبار تخصیص داده شده است.
وی با بیان اینکه دو کتابخانه فعال در شهرهای رشتخوار و جنگل داریم که این دو مرکز در مجموع قریب به ۴۰ هزار جلد کتاب و ۲۰۰۰ نفر عضو دارند، اظهار کرد: کتابخانه تنها مرکز عمومی فرهنگی است که تمامی اقشار می‌توانند به آن مراجعه کنند و بهره‌برداری لازم را داشته باشند لذا باید به محیط و فضاسازی آن‌ها توجه ویژه داشت.
فرماندار رشتخوار ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان را مبنایی‌ترین اصل توسعه دانست و گفت: ترویج کتاب‌خوانی ابزاری مؤثر در ارتقای توسعه فرهنگی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.